Скільки компаній заявили про вихід з росії, але продовжують там діяльність: свіже дослідження

З 24 лютого чимало міжнародних компаній заявили про свій вихід або обмеження діяльності на території росії на тлі повномасштабного вторгнення країни-агресорки в Україну. Проте низка таких заяв все ще залишається на рівні лише офіційних повідомлень.
Про це свідчать дані дослідження Київської школи економіки (KSE) від 14 серпня.
Дослідникам з KSE наразі вдалось ідентифікувати 2 396 компаній, організацій та їхніх брендів з 78 країн та 56 галузей бізнесу, що офіційно висловили свою позицію щодо діяльності на ринку росії, – близько половини з них є публічними.
Разом з тим близько половини досліджуваних компаній (47%) вже заявили про вихід з російського ринку, 31,2% все ще залишаються присутніми у країні-терористці, 19,9% вичікують "стабілізації" ситуації, й лише 1,9% здійснили повний вихід. Загалом з 24 лютого 1 649 компаній вже скоротили, призупинили або повністю припинили свою діяльність у росії.
KSE зафіксувала 59 випадків, коли компанії спершу заявляли про рішучий розрив стосунків з росією, однак зараз й надалі продовжують підтримувати продукти й зберігати часткову активність у країні-агресорці.
Серед найбільших таких світових корпорацій, зокрема:
• Alphabet;
• Toyota;
• Microsoft;
• ExxonMobil.
Й хоча такий шлях властивий саме великим корпораціям, він є найменш притаманним.
Водночас існують й ті компанії, які почали процес виходу з російського ринку, проте згодом відновили там свою діяльність:
• Air Serbia – відновила польоти;
• Claas – все ще працює у росії, публічно не розголошує інформації;
• Continental – 1 серпня відновила роботу заводу у Калузі з виробництва шин;
• Parimatch – продовжує діяльність у країні-агресорці під брендом Paribet;
• Fujifilm – після паузи все ще рекламується у росії.